BÜTÜN ŞİİRLERİ-SABAHATTİN ALİ

Sabahattin Ali'nin romanlarını okuduktan sonra şiirlerini okumak için ayrı bir istek duydum içimde. Bir şiir kitabı hakkında pek bir şey söylenemez gibi geliyor bana. Her şiir illa ki sizden bir parça olacak ya da kalbinizin belki de en derinlerinde kalmış duyguları dağlayacaktır. Bu hangi şiir veya şair olursa olsun aynıdır. Nasıl romanlarda karakterlerde biraz da olsa kendimizi buluyorsak şiir de böyledir işte. Şiirin güzelliği bana göre okunduğu anda duraksatmasıdır insanı. İşte bu duraksama, dedim ya duyguların dağlanması anıdır. Sabahattin Ali romanlarında da şiir gibi yazan bir yazar ve şair. Fakat romanda daha başarılı. Belki de bunun sebebi şiirlerinde sürekli hece ölçüsü kullanmasından kaynaklıdır. Bu arada Sabahattin Ali'nin şiirlerinin bestelendiğini ve çokça duyduğumuz şarkılar olduğunu da belirtelim. Okumanızı tavsiye ederim. İyi okumalar..

Sabahattin Ali kitap yorum ve incelemelerim için tıklayın


Bir kaç alıntı;

"Aşkına yoktur endaze,
Aklını aldı o taze,
Aleme oldun kepaze,
Yetmez mi gönül, yetmez mi?"

"Her gün seni arıyorum,
Niçin benden uzaktasın?
Dağa, taşa soruyorum:
Niçin benden uzaktasın?.."

"Ey yar, bu mektubu aldığın demde
Kara topraklara verdim kendimi...
Her şey bana engel oldu alemde,
Bir coşkun nehirdim, yıktım bendimi."

"Çünkü insanlar yarın isteyince etini,
Aradığın lekesiz kardeş muhabbetini,
Yalnız benim serseri kalbimde bulacaksın.."

"Ela gözünden akan
Ateşli nazarların
Acaba acımadan
Kimi yakacak yarın

Dudakların acaba
Kimlerle öpüşecek
Kimler yarın acaba
Tuzağına düşecek

Anlıyorum bizlerden
İntikam alıyorsun
Lakin ey kadın bilsen
Nasıl alçalıyorsun"






Yorumlar