HALİL YAŞAR KOLLU- HEYET-1, HEYET-2

Bu aralar tarih kitaplarına ve istihbarat olaylarını anlatan kitaplara merak saldım. Bir arkadaşımdan duyduğum Heyet isimli kitabı arkadaşımdan aldım ve okumaya başladım. Kitap bir öğrenci ile öğrencinin usta dediği bir kişinin sohbet havasında geçen ve bolca çay içilen sohbetinin yazıya dökülmüş hali. Tabi böyle kişiler var mıdır yok mudur onu bilemem. Bu arada yazarın aynı isimde iki kitabı var. İlk kitap Heyet olarak geçiyor, ikinci kitap ise Heyet-2 olarak geçiyor. Yorumlarım bu iki kitabı da kapsamakta.
Konuya gelince... Heyet-1 kitabının kapağında "Mete Han'dan Bugüne Kadar Türklerin Saklı Tarihi" yazılı. İkinci kitapta da "Abdülhamid'den Bugüne Kadar Gizem ve İstihbarat Savaşları" yazılı. Kitaba göre Mete Han zamanında kurulmuş Türklere ait gizli bir yapı varmış. Bu yapının amacı Türklere ait devletler yıkılsa dahi yerine yeni devletlerin kurulmasını sağlamakmış. Yani Heyet, hükümdarlar, padişahlar üstü bir konumda anlatılmış. Heyetin dünyanın her yerinde kritik noktalarda adamları(ajanları) bulunurmuş. Bu sayede Türklerin aleyhine ne yapılmak isteniyorsa bunu ajanları vasıtası ile önceden haber alan Heyet üyeleri bunun önüne geçmek için çaba gösteriyorlarmış. İki kitapta da Heyetin bu faaliyetleri anlatılıyor. Şimdi ben bu kitabı böyle size çok basit anlattım ama kitabın özünde bu var yani. Ama siz kitabı okurken o kadar şaşıracaksınız ki kitabı elinizden bırakmak istemeyeceksiniz. Hele bir de tarihe merakınız varsa... Size iki kitaptan da bir kaç örnek olay yazınca demek istediğimi ve kitabın aslında ne anlattığını daha iyi anlayacaksınız. Bir de şunu söylemem lazım. Kitap olayları tarihi kronolojiye göre anlatmış. Zaman zaman bunun dışında çıkmış ancak genel anlamda buna bağlı. Heyet-1'de Sultan Abdülhamid'e kadar olan dönem, Heyet-2'de ise günümüze kadar olan dönem. Gelelim örneklere...
Tarihte Kürşad'ın Saray(Çin Sarayı) Baskını olarak bilinen olayın emrini Heyet vermiş.
Hasan Sabbah'ın aslında Heyet'e ihanet etmiş eski bir Heyet ajanı imiş.
Osmanlı İmparatorluğu'nun kurucusu Osman Bey bu iş için heyet tarafından seçilmiş ve görevlendirilmiş.
Pakistan bir Osmanlı ajanı olan Muhammed Ali bey tarafından kurulmuş.
Mahmud Esad Coşan heyetin sırrını almış bir elemanıymış.
Kitabı okudukça dediğim gibi değişik bilgilerle karşılaşacaksınız. Kitaptaki bilgilerin gerçek olup olmadığını bilmiyorum. Ama gerçekse vay be diyorum, ha gerçek değilse bile hayali yeter diyorum. Sonuç olarak kesinlikle okunması gereken iki kitap. İyi okumalar...

Heyet-3 Çıktı Mı? Cevap İçin Tıklayın.
Heyet-3 İncelemesi İçin tıklayın

 Halil Yaşar Kollu'nun Sultan Mehmet'in Casusları kitabı yorumlarım için tıklayın. Diğer roman inceleme ve yorumlarım için tıklayın
Diğer tarih kitapları inceleme ve yorumlarım için tıklayın





Yorumlar

  1. tek kelimeyle harika :) 2'ye geçmek üzereyim.

    YanıtlaSil
  2. HEYET 3 NE ZAMAN YAYINLANACAK

    YanıtlaSil
  3. Allah aşkina borda bereli sohbete başladi...sayfayi cevirdim..devam boş...boş bir sayfa...lütfen ...allah rizasi icin devamini bilen varmi...? Hangi kitap ..? Nerde...?

    YanıtlaSil
  4. sözde bu ayın sonunda çıkacak hep beraber bekliyoruz. kesin olan birşey varsa oda kitabın halihazırda yazılı olarak bekliyor olduğu gerçeği

    YanıtlaSil
  5. kurtlar vadisi yada eşkiya dünyaya hükümdar olmaz ya da söz dizisi bunlarda anlatılan derin devletten bi farkını göremedim . sanki bildiğim şeyleri okuyorum enteresan. o kadar övmüşsünüz kurtlar vadisini sevmeyenler onun anlattıklarına düzmece diyenler şimdi merak içerisinde mi olaylara?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence o dizilerden daha fazlası var kitapta. Dizilere düzmece diyenler bu kitabı okudular mı orası tartışılır.

      Sil
  6. Uyanmak isteyenler okumalı

    YanıtlaSil
  7. Üç defa aldım ve bitirdim sürükleyiciydi

    YanıtlaSil
  8. Mükemmel bir seri kesinlikle tavsiye ederim arkadaşlar pişman olmazsınız
    (aklıma takılan tek şey aşırı gerçekçi gibi duruyor olması sizce öyle mi ?)

    YanıtlaSil
  9. Mükemmel bir seri kesinlikle tavsiye ederim arkadaşlar pişman olmazsınız
    (aklıma takılan tek şey aşırı gerçekçi gibi duruyor olması sizce öyle mi ?)

    YanıtlaSil
  10. Mükemmel ötesi bir seri arkadaşlar kesinlikle tavsiye edeceğim bir kitap.
    (Aklıma takılan birşey var arkadaşlar sizde de olaylar aşırı gerçek değil mi düzmece olamaz bunlar )

    YanıtlaSil
  11. Heyet 3 tamamen kitap cikarmak icin yazilmis bir kitap. Donup dolasip ayni seylerden bahsetmis. Kurgu akicilik ve konu butunlugu yok. Heyet 2nin sonunda pesinen bahsettigi bordo bereliler ozel harekat vs hic yok. Madem yazmayacaktiniz 2. Kitabi neden o sekilde bitirdiniz?

    YanıtlaSil
  12. Heyet ve Heyet2 bitti. Sırada Heyet3 var. Kitap okuma açısından keyifli ve akıcı. Bilgi olarak bakıldığında daha önce okuduğum tarihi bilgilerle örtüşüyor. Fakat nerdeyse tüm tarihi olayların arkasında Heyet kavramının olması biraz tuhaf geldi bana. Daha ilk kitabın ortalarına gelmeden işin sonunu Sn.Cumhurbaşkanımız R.T.E.'na getireceği çok belli ediyordu, nitekim 2.kitabın sonuna doğru beklentim gerçekleşti. Evet bizim 2Bin küsur yıllık kadim bir Devlet olgumuz var fakat bu olgu bu kadar sırrı ne oldu da açık etmeye karar verdi. Benim görüşüm net olarak şudur ki; evet bizim derin yada üst akıl teşkil edecek bir Devlet üstü yapımız olabilir bu mümkün. Fakat bu kadar basite indirgenmiş kahvehane muhabbeti ağzıyla kaleme alınmış, sadece ticari dökümandan öteye geçmeyen bir kitap olmuş. Tarih bilinen tarih, yönlendirme hiçbir delil ve belge olmadan kim olduğu bilinmeden yazılmış bir kitap. O kitaplarda tarihi anlatan usta benim aslında ;) Çok okumak lazım çok...

    YanıtlaSil
  13. Yazarı hakkında bilgi olmayan, muhtemelen takma ad kullanılan HEYET serisinin, Diriliş Ertuğrul ve Kurtlar Vadisi senaristleri ortak projesi olabileceğini düşünüyorum;)

    YanıtlaSil
  14. Açıkçası bana pek inandırıcı gelmedi anlattıklarının belgesi varmı yokmu belli değil yazarı araştırıyorum kimin ne olduğu belli değil çünkü tarih kitaplarında altında belgeleri olur bunda oda yok güvenemiyorum

    YanıtlaSil
  15. Sizce bu kitapta anlatılanlar doğrumu ve doğruysa bu çok büyük bir devrim çünkü artık bu saatten sonra üst akılların bu gaflet uykusunda uyuyan Türk milletini uyandırmak ve takma adıyla Halil yaşar kollu yazarımız hedef listesinden uzak tutulmaya çalışılıyor çünkü tek bir resim veya biyografi yok ama gerçekten bu bilgiler doğrumu veya buda bir dış güç oyunu mu kafamı kurcalıyor

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yazılarımı okuduktan sonra lütfen yorum yapmayı ve yazılarımı paylaşmayı unutmayın.