BENDEN SONRA MUTLULUK- ÖZDEMİR ASAF

Kendi kendime hep şunu düstur edinmişimdir. Bir şairle ilgili kanaat oluşturacaksak onu mutlaka tüm şiirleri ile değerlendirmemiz lazım. Yoksa benim bu kitaptan çıkardığım kanaati şairin geneline yayarsak bu çok yanlış olurdu. Zira bu kitabı Özdemir Asaf'ın başka bir şiir kitabı olan Çiçek Senfonisi ile karşılaştırdığımda Çiçek Senfonisi çok çok önde kalıyor. Aşk temasının pek yolunun düşmediği bir kitap Benden Sonra Mutluluk baştan uyarayım.
Hani bazen yazarlar, şairler ufak tefek karalamalar yaparlar da karalama olduğu için ve belki de bir taslak olduğu için tam anlayamazsınız veya yazıyı ve şiiri şairin üzerine konumlandıramazsınız. Benden Sonra Mutluluk tam olarak böyle oldu benim için. Diğer kitabından aldığım tadı hatırlıyorum da bu kitap bana o tadı veremedi. Belki mükemmel bir kitaptır kimilerine göre mükemmel mısralardır. Ama belki de ben o mükemmellikte bir okur değilimdir.
Velhasıl şairi tam anlamıyla anlamak adına güzel bir deneyim oldu bu kitap. İyi okumalar.

KİTAPTAN ALINTILAR;

"Çok bilen çok yanılır 
Az bilen daha çok

Hiç bilmeyen 
Yanıldığını bile bilmeyecek
 Bu kadar mutlu kişiyi 
Kim seçmeyecek?"

"Ölüm beklemez beni... 
Çünkü, ben gene de
 Bir şeye, Bir yer'e
Ya da bir kimseye giderken de
Kendimden uzakta olacağım.

İşte 
Bunun adı hüzündür."


"Bir çiçek Kurtuluş'da otobüs bekleyor
 Bir kadına 
Ya bir ölüye 
Ya bir yalana gidecek 
Çiçekler yalana bile boyun eğerler
 Ama en çok gecikmedir 
Bir çiçeği üzecek"

"Çocukların her gün yaşam günüdür, Doğum günü yaşlıların hüznüdür."

ÖZDEMİR ASAF BENDEN SONRA MUTLULUK


Yorumlar