YAŞAMAK- CAHİT ZARİFOĞLU

Bazı şairler vardır dili ve uslübu o kadar sadedir ki ne dediğini tam olarak anlarsınız ve dersiniz ki ne güzel bir satır. Ama bazı şairler vardır ki okursunuz, bir ahenk vardır fakat anlamak için bir kere daha okumanız gerekir. Fakat bazı şairler de vardır ki ne ahenk sizi sarar ne de mana. Okusanız da bir şey anlamazsınız. Böyle şairler bence şiirlerini okunması için değil de kendi içini dökmek için yazmışlardır. O satırları şairinden başka kimse tam olarak anlayamaz. İşte Cahit Zarifoğlu bence tam olarak böyle bir şair. Yazdıkları kendisinden başka kimse tarafından anlaşılamıyor. Belki anlaşılıyordur ama anlayanlar da şiirlerine bilimsel yönden bakanlardır bana göre. 
Cahit Zarifoğlu'na karşı bu kanım daha önceden okuduğum Yedi Güzel Adam isimli şiir kitabı ile oluşmuştu. Ancak o zaman acaba demiştim "hayatını birazcık bilsem şiirleri anlayabilir miyim?" diye de aklımdan geçmişti. Sırf Zarifoğlu'nu anlamak adına Yaşamak isimli günlüklerden oluşan kitabını aldım ve okumaya başladım. Cahit Zarifoğlu ile yıldızımız bir türlü barışmasa da "bir insanı en güzel günlükleri anlatır" fikriyle hareket ettim bu kitabı alırken. Anladım ki hata etmişim. Beklentim.. Nasıl anlatsam, havadan sudan, basit, sembollere boğulmadan şairi tanımak ve belki de bu yolla şiirlere mana katabilmekti. Yine olmadı... Günlük dediğime bakmayın. Zarifoğlu günlüklerinde bile anlaşılması zor uslübunu muhafaza etmiş. Çok fazla şiirsel, anlaşılmaz, sizi boğum boğum boğan üslup, neyi okuyordum diye düşünürken o anki okunan cümleyi kaçırmak... Bu kitabı okuduysanız bana hak verecek, okumadıysanız da okuyunca bana hak vereceksiniz. Her türlü galiba haklı olacağım. Kesin olmamakla birlikte Cahit Zarifoğlu, sosyal medyadan iki satır şiiri paylaşılan, paylaşım yapan insanların dahi bence anlamakta zorluk çektiği ve benim hayatım boyunca uzak kalacağım bir şair olacaktır. 
Velhasıl... Ne diyebilirim. Ben diyeceğimi dedim. Takdir Yüksek Okur'undur. İyi okumalar.

Not: Kitabı bitiremedim. 

Şiir kitabı incelemelerim için tıklayın.
Roman incelemelerim için tıklayın.
Diğer türler için tıklayın.

Yaşamak Cahit Zarifoğlu

Yorumlar