AŞK GÜNÜ DOĞDU (CEMAL SÜREYA)- NAZAN ARISOY

Okuma serüvenimde ilk kez bir biyografi okudum galiba. İlk biyografide Şair Cemal Süreya'ya nasipmiş. Öncelikle belirtmeliyim ki bu kitap beğensem de beğenmesem de benim için çok özel. Fakat keşke kitabın içeriği de özel olabilseydi. Olmadı, olamadı. Yazarımız Nazan Arısoy kendi bakış açısından Cemal Süreya'yı anlatmış. Kısaca hayatını ve özellikle aşklarını, eşlerini anlatmış okuyucuya. Fakat bu anlatımın içine kendi ruh dünyasını da koyunca bence çok güzel olmamış. Bu kitap akademik bir kitap olsun demiyorum ama biraz daha derli toplu olabilirdi be Nazancım. Bir bölümde okuduğum bir şeyi diğer bölümde de görmeseydim iyiydi. Bir de kitabın geneline hakim şiirsel dile takıldım ben. Bir şairi anlatıyorsunuz farkındayım fakat şiirsellik biraz fazla kaçmış gibi. Fazla kaçırıyorsanız da diliniz güzel olacak. Bir nevi okunabilir bir şair veya yazar olabilmelisiniz. Yazar bu açıdan benim açımdan sınıfta kaldı. Türkçesi, "Nazan Arısoy bir şiir kitabı çıkarsa galiba okumak istemem." 
Biyografilerde galiba salt bilgi olması lazım. İçerikte illa ki küçük küçük yorumlar olacaktır. Fakat bunun bir dozu olmalı. Yazar bu dozu kaçırmış. Cemal Süreya'nın ve aşklarının dilinden yazılar, mektuplar vs. yazmak bence pek akıl karı değil. Biz kimiz ki büyük bir şairin düşünce dünyasını, ruh halini şiir gibi yazabilelim. Yazabilseydik eğer zaten yorumlarımda baştan itibaren mükemmel kelimesi çokça geçerdi. Bu dozu kaçmış şiirsellik sebebi ile kitabın atladığım çok yerleri oldu. Yazara -şayet görüyorsa- amatör bir okuyucu olarak tavsiyem; bir yazarın veya şairin biyografisi ile kendi ruh dünyanızı ayırın. Şiirsel bir şeyler yazmak istiyorsanız bunu ayrıca bir kitap çıkararak yapın.
Velhasıl minik kütüphanemde yeri çok özel olacak olan bu kitabı pek tavsiye ettiğimi söyleyemem. İyi okumalar.

Cemal Süreya kitabı incelemelerim için tıklayın
Şiir kitabı incelemelerim için tıklayın


Cemal Süreya Aşk Günü Doğdu Nazan Arısoy

Yorumlar