KİNYAS ve KAYRA- HAKAN GÜNDAY

Şimdi 2 tane adam var. Kinyas ve Kayra... Bu adamlar Türk ama hayatlarının bir dönemi yurt dışında ve özellikle Afrika'da geçmiş. Bu adamlar her ne kadar yurt dışına çıkıncaya kadar sade vatandaş gibi yaşadılarsa da ülkeyi terk edince azılı iki katil, tecavüzcü, mafya, uyuşturucu, silah vs. taciri oluyorlar. Ne kadar suç varsa hepsini işliyorlar ve üstüne bir de bu yaşadıklarını yazıyorlar. İşte bu kitap bu Kinyas ve Kayra şerefsizlerinin hatıratı. Evet bu adamlar iki tane şerefsiz mafya bozuntusu ve tecavüzcü. Bunlar işlerine gelmediğini öldürmüşler, hayat kadınlarını kiralayıp işleri bittikten sonra da dövmüşler. Anlamadığım kiraladın madem niye dövüyorsun. Kira bedelinin içinde dayak dahil mi? Ammaaaaaaa.
Kitabı okurken bu iki şerefsizin iç dünyasına da yolculuk ediyorsun. İşte bu iç dünya çok acayip ve etkileyici. İçinizdeki sesi duyuyorum şu an. Diyorsunuz ki "madem şerefsizler ne diye okudun bitirdin kitabı?" Valla elimde değildi. Bu iki şerefsiz olan Kinyas ve Kayra özlerinde iyi çocuklar aslında. Ne kadar kötülük etseler de insanlığa, aslında kendileri de farkında ne mal olduklarının. Kitapta zaten yazmışlar biz aslında beş para etmez adamlarız diye. Burada belki bu satırları hiç okumayacak olan sevgili yazarımız Hakan Günday'a diyorum ki ; "abi valla helal olsun iki şerefsizi bize iyi yedirdin" 
Şimdi gelelim işin teknik kısmına... Hakan Günday'ın ilk okuduğum kitabı ve baştan itibaren anlatımına hayran kaldım.Orjinal bir dili var bence. Okurken Afrika'nın kara yüzüyle bolca karşılaşıyoruz. İşin özü okunası bir kitap. İstemeden okuyorsunuz.
Ayrıca yazarımıza bir de eleştiri benden. Şimdi az içeriğe giriyorum ama Kinyas'ın bohem ve bolca kötülük dolu hayatından kurtulmak istemesini ve yönetimini takdir ettim ve aklıma da yattı. Ama Kayra.. Onun yöntemi hiç mantıklı gelmedi bana. Kendini karanlık bir odaya kapatmak nedir yani? Kinyas sade vatandaş oldu sonunu hiç merak etmiyorum ama Kayra noldu? Kiraladığı fahişe ona madik attı mı? Öldü mü kaldı mı? Uyuşturucu baronları infaz ettiler mi? Noldu yani? El Cevap: Bilmiyoruz.
Kesinlikle okunması gereken kitaplardandır ve tavsiyemdir. İyi okumalar.

Kendime not: "Yurtdışı" aslında "yurt dışı" yazılıyormuş. TDK'ya sordum da öğrendim.

Diğer roman incelemelerim için tıklayın

Kitaptan alıntılar;

" "Teşekkür ederim" sözcüklerinin dudak hareketleriyle "ebeni düzerim" sözcüklerinin ki aynıydı."

"Hayat, ölene kadar hissedilen zevklerden, çekilen acılar çıkarıldığı zaman geriye kalandır."

"Ben kötü bir insanım. Üstelik farkındayım ve bu beni daha da kötü yapar!"

"Dünyanın en eski mesleği fahişelikse, dünyanın en eski hayal kırıklığı da aşktı."

"Afrikada'da para, gösteriş ve saygıyı satın alır. Medeniyet sadece alçak kaldırımlarla olmaz!"

"Yaşama hastalığı... Bir çeşit alerji. Oksijene."

"Sigarayı ucunda görünen tütününden filtresine kadar takip ettiğimde, hayatımda gördüğüm en güzel dudaklar tarafından ısırıldığını görüyorum. İlk defa bir sigaraya özeniyorum."

" "Seni anlıyorum" demek büyük bir yalandır. Kocaman bir yalan. Kimse kimseyi anlayamaz ve tanıyamaz dünyada..."

"Katilin kurbanını öldürmesi değil, kafasını kesip kesmediği hatırlanır!"

"Bir bokluk var bu işte! Türkçe'nin sihri yine karşımızda. Anlatamazsın böylesi muammalı bir konuyu ikizi gibi benzeyen tek bir kelimeyle başka bir lisanda. Bokluk her şeyi ifade ediyordu."

"Bilgisayarlarla olan ilişkim sekiz yaşımdayken elimdeki hesap makinesini tersten tutarak "leblebi, gebe, bebe" kelimelerini yazmaktan ibaretti..."

"Gerçekten de konuşularak yapılmayacak iş yoktur. İhtilaller çıkartılabilir, birileri aşık oldurulabilir ve hatta intihar ettirilebilirdi. Konuşarak her şey yapılırdı."

"Kızların yaşları bu adamları, geldikleri medeni ülkelerde her şeylerini kaybetmelerinin yanında hapiste birkaç yıl geçirmelerine neden olacak küçüklükteydi. Beyaz medeniyetin fantezisi, Üçüncü Dünya çocuk fahişesi!"

"Arap yarımadasında var olabilmek için ya ibne ya da silah kaçakçısı olmak gerektiğini anladım. Ben ikisi de değilim."

"İntihar nefsi müdafaaydı. Ama bunu başka birinin yapması çok daha asildi."




Yorumlar