ÇİÇEK SENFONİSİ- ÖZDEMİR ASAF

Uzun bir süredir okuduğum bir şiir kitabı oldu Özdemir Asaf'ın Çiçek Senfonisi isimli kitabı. Yayıla yayıla okudum ve azami derecede zevk aldım. Kitap Özdemir Asaf'ın tüm şiirlerini içeriyor. Şiirleri genel manada aşk temalı. Dil gayet güzel. Hani bazı şairler gibi kelimelerin ve mısraların arasına saklanmamış Özdemir Asaf. Şiiri okuyorsunuz ve anlıyorsunuz. Ancak bu demek olmasın ki şiirleri basit. Kesinlikle değil. Orhan Veli'de de aynı şey söz konusu idi. Onun da anlatımı yalındı fakat biraz fazla yalındı. Özdemir Asaf yalın ama etkileyici. Neredeyse tüm şiirlerini sevdim ve bu çok iyi bir şey. Sonra bir ara yeniden okur muyum? Kesinlikle okurum. Bu sebeple de kesinlikle tavsiye ederim. İyi okumalar.

Diğer şiir kitabı incelemelerim için tıklayın.
Şiirlerden Alıntılar;

"Yalnız 
Hem kaptanı 
Hem de tek yolcusudur 
Batmakta olan gemisinin. 
Onun için 
Ne sonuncu ayrılabilir 
Gemisinden, 
Ne de ilkin."

"Yalnız 
Aranan tek görgü tanığıdır 
Yargılanmasında 
Kendi davasının... 
Her duruşması ertelenir 
Kavgasının."

"Her şeyi süpürebilirsin; 
Sonbaharı süpüremezsin. 
Sen her şeyi süpürebilirsin; 
Sonbaharı süpüremezsin. 
Yalnızsa 
Sürekli bir sonbaharı 
Süpürür hep. 
Düşünemezsin."

"Yalnızlık paylaşılmaz..
Paylaşılsa yalnızlık olmaz."

"Seni saklayacağım inan 
Yazdıklarımda, çizdiklerimde 
Şarkılarımda, sözlerimde. 

Sen kalacaksın kimse bilmeyecek 
Ve kimseler görmeyecek seni, 
Yaşayacaksın gözlerimde."

ÇİÇEK SENFONİSİ ŞİİRİ

"Çiçeklerin akşamlarını
Akşamların çiçekleri
Aydınlatır..

Çiçeklerin adlarını
Birbirlerine benzemezlikleri
Adlandırır.

Biri alır bir güneşi
Öbürüne yıldız sunar,
Biri öbürünü yağmurlandırır.

Bir başkası bir güzelliği
Akıl almaz çalımıyla
Karanlıklandırır.

Bir düğünü aklandırır biri,
Biri bir yalanı silerken
Biri bir ölümü anılandırır.

Biri bekler sabahları,
Biri gündüz diye çıldırır
Bir başkası aydınlığı akşamlandırır.

Biri bağlar-bahçeler içinde nazlı,
Biri kendi kendini doğurur bayırlarda,
Biri kayalıkları ayaklandırır.

Pencereden bakar biri,
Biri el sürdürmez kimseye,
Biri kendini ağaçlandırır.

Tırmanır biri el ermez dikliklere.
Biri yerlere yaslar yüzünü
Topraklandırır.

Biri ordusunu yayar birdenbire
Tarlalara, öbek öbek,
Kanlandırır.

Biri şarkılarla gözleri besler,
Yeşillikleri ve sevgilileri
Umutlandırır.

Çiçekler hep bekler gibidir,
Oysa hiç beklemezler; 
Biri arılandırır, biri kuşlandırır.

Biri rüzgârlandırır gönülleri,
Biri kızdırır soğumuş külleri..
Biri de kendini kucaklandırır.

Biri tek başına yürür yazgısında,
Biri sepetlerde demet demet
Ününü kaldırımlandırır.

Biri vazolandırır kendini salonlarda,
Biri kurur bir kitabın içinde,
Biri de kafes arkasında saksılandırır.

Çiçekler bir şölen yaşamda,
Renklerin en büyük orkestrası..
Dursuz-duraksız çalar her insanda
Sevinci, aldanıyı, ölümü ve yası."

"Bir gece,
Gecede bir uyku..
Uykunun içinde ben...
Uyuyorum,
Uykudayım,
Yanımda sen.

Uykunun içinde bir rüya,
Rüyamda bir gece,
Gecede ben...
Bir yere gidiyorum,
Delice...
aklımda sen.

Ben seni seviyorum,
Gizlice...
El-pençe duruyorum,
Yüzüne bakıyorum,
Söylemeden,
Tek hece.

Seni yitiriyorum
Çok karanlık bir anda...
Birden uyanıyorum,
Bakıyorum aydınlık;
Uyuyorsun yanımda...
Güzelce."

"Sen kocaman çöllerde bir kalabalık gibisin,
Kocaman denizlerde ender bir balık gibisin.
Bir ısıtır, bir üşütür, bir ağlatır bir güldürür; 
Sen hem bir hastalık hem de sağlık gibisin."

"Seni,senden de yakın,yalnız ben tanıyorum, 
Sana,seni en sıcak bir ben anlatıyorum. 
Kimse varamaz senin ben kadar yakınına; 
Çok zamanlar kendimi sanki sen sanıyorum. 

Sana seni anlatsam,anlatırım kendimi. 
Sende seni araken kendimi arıyorum."

"Seni düşlerime aldım,
Uykusuz kaldım.
Seni uykularıma aldım,
Düşsüz kaldım.
Başıma aldım, sensiz; 
Gönlüme aldım, başsız,
Sensiz, yollarda pulsuz,
Pullarda mektupsuz kaldım.
Sana adlar aradım..
Ardında adsız kaldım."

"Ölüm Allahın emri
Trafik olmasaydı"

LAVİNİA

"Sana gitme demeyeceğim.
Üşüyorsun ceketimi al.
Günün en güzel saatleri bunlar.
Yanımda kal.

Sana gitme demeyeceğim.
Yine de sen bilirsin.
Yalanlar istiyorsan yalanlar söyleyeyim,
İncinirsin.

Sana gitme demeyeceğim,
Ama gitme, Lavinia.
Adını gizleyeceğim
Sen de bilme, Lavinia."

"Bir aksam ustu pencerenden bakıyordun 
Ağır ağır, yollara inen karanlığa. 
Bana benzeyen biri geçti evinin önünden. 
Kalbin başladı hızlı hızlı çarpmaya.. 
O gecen ben değildim. 

Bir gece, yatağında uyuyordun.. 
Uyanıverdin birden, sessiz dünyaya. 
Bir rüyanın parçasıydı gözlerini açan, 
Ve karanlıklar içindeydi odan... 
Seni gören ben değildim. 

Ben çok uzaktaydım o zaman, 
Gözlerin kavuştu ağlamaya, sebepsiz ağlamaya. 
Artık beni düşünmeye başladığından 
Bıraktın kendini aşk içinde yasamaya.. 
Bunu bilen ben değildim. 


Bir kitap okuyordun dalgın.. 
İçinde insanlar seviyor, ya da ölüyorlardı. 
Genç bir adamı öldürdüler romanda. 
Korktun, bütün yininle ağlamaya başladın.. 
O ölen ben değildim.."

"Ama ben en çok şeyi
En kısa zamanda sana söyledim..
Yalnız sana."

"Kim o, deme boşuna...
Benim, ben.
Öyle bir ben ki gelen kapına; 
Başdan başa sen."




Yorumlar