MALCOLM X- ALEX HALEY

Yıllardır Amerikan filmlerinde hep duyduğumuz bir replik vardır. "Pis zenci!" Bu zenciler niye pistir, bunların başına ne gelmiştir de "zenci" olarak adlandırılmışlardır? Amerika'nın tabiri caizse pis zencilerinden bir tanesinin, Malcolm X'in hayatını anlatan bir kitap Malcolm X. Son cümleme özellikle dikkatinizi çekerim, bu kitap Malcolm X'in hayatını ve belki de görüşlerini anlatıyor. Görüşler kısmına çok fazla giremedim. Burada kitapla ilgili yorumlara geçiyorum.

Kitap baya baya uzun bir önsöz ile başlıyor. Başladım önsözü okumaya ancak devam edemedim bari kitaba geçeyim dedim. Kitaba başladım. Başlamamla birlikte küçük Malcolm'un hayatını büyüyerek okumaya başladım. Hayat dediğim klasik Amerika.... Pis zenciler, kızlar, erkekler, barlar, partiler vs. vs. Bunların hepsini anladım da bu hayat kısmı çok uzun sürdü. Malcolm X'in görüşleri bu uzunluğun içinde minicik kalmış. Ben kitabı alırken aksine hayatından ziyade görüşlerini çok okumak istemiştim. Belki kitabın ilerleyen bölümleri benim istediğim gibidir. Ama ben o bölümlere ilerleyemedim, kitabı atlayarak okumak da istemedim.

Velhasıl yarım bıraktığım tavsiye konusunda olumlu/olumsuz bir yorumda bulunamayacağım bir kitaptır. İyi okumalar.

ROMAN İNCELEMELERİM İÇİN TIKLAYIN

ŞİİR KİTABI İNCELEMELERİM İÇİN TIKLAYIN

DİĞER TÜRLER İÇİN TIKLAYIN




Yorumlar