YEDİ GÜZEL ADAM- CAHİT ZARİFOĞLU

Elimde Cahit Zarifoğlu'nun Yedi Güzel Adam isimli kitabı, karşımda televizyonda Yedi Güzel Adam dizisi. İyi denk geldi. Aslında Cahit Zarifoğlu'nu bu diziyle tanımış olabilirim. Dizilerin belki de tek faydası. 
Şiirler -her zaman söylerim- ruhunuza dokunuyorsa anlamlıdır. Şahsım adına diyorum ki, anlayamadığınız satırlar nasıl ruha dokunabilir. Sadece şiirsellik yeterli mi? 
Cahit Zarifoğlu'nun bu şiir kitabını bu sebeplerden pek sevmedim. Şiirlerin birçoğunda kapalı, yoğun bir anlatım var. Ancak bazı satırların altını yine de çizmek isteyeceksiniz.
Yani genel manada kesin okuyun diyeceğim bir şiir kitabı değil. Bu belki de şairin benimsediği edebi akımdan kaynaklıdır. Ancak aynı akımda başka şairlerin şiirlerini daha çok sevdim, bu da bir gerçek. Fakat ruhunuza dokunacak satırlar belki de bu kitapta.
133 sayfadan oluşan bu kitabı okumakla belki ancak 2-3 saat kaybedersiniz. Zira şiir kitabı olduğu için hızlı gidiyor.
En azından şairi tanımak için okuyun. İyi okumalar.

Kitaptan bir kaç alıntı;

"Ey gece sen de aldatıldın
Sana da tuzak kurdu yüzü güneş parıltılı kız"

"Ruhum kirlenmeden soluyun beni 
Dinleyin içimle bir soluk verdiğimi"

"Kadını hazırlayınız çocuklarınıza 
 Erkeği hazır ediniz onlara 
 Öyle ki kadın 
 Günü saati dolunca doğurunca 
 Bin yılı birden doğursun"

"Ve şimdi
Anlat bana ey can tatlısı kız ki
Çünkü ben ödevliyim yinelemeye
Eskiçağ ozanlarının ağız toplantısını
Anlat bana gönüllerindeki bağbozumunu
Hep şarkı sancıyan dizelerini
Kocamış dumanı ve is yüklü tavan direklerinin
Arasından destanlara sarkan yılanı
Kapıdaki baharı yaprak selini sarı kanaryayı
Ölümsüzlüğünün karyığınını - granityığınını - suyığınını
Anlat durmadan"

"Yedi adam biri bir gün
bir aşk gördü
gereğini belledi
ölüm girse koynuma
Ayırmaz aşk yanından"

"Düğündür sanıyorsun ey güvey 
Bir gelin bulundu sana işaret edilenlerden oldun 
Bugün bir cennet hüneri kazandın 
Anan bacın kurban sana 
Toprak damlardan bir kız aldın 
Ona selalarla git 
Onu besmeleyle değiştir"

"Sana canı gönülden aşık oldum meleğim
Kollarına gümüş bilezikler düşündüm
Dostlar buldukça onlara
Kalın kaşlarını övdüm"


Yorumlar