SEVDA SÖZLERİ- CEMAL SÜREYA

Şiir kitapları furyası devam ediyor. Bugünkü kitabımız Cemal Süreya'nın Sevda Sözleri isimli şiir kitabı. Son dönemde Cahit Zarifoğlu, Turgut Uyar ve Cemal Süreya'nın şiirlerini aynı anda okudum. Bunların içinde genel manada en sevdiğim şair Cemal Süreya oldu. Hep derim şiir ruha dokunabiliyorsa güzeldir diye. Bu kitapta diğer şairlere oranla daha çok mısra ruhuma dokundu ve gerçekten okumaktan zevk aldığım bir kitap oldu. Cemal Süreya'nın şiirlerinde dikkatimi çeken bir husus oldu ki belirtmeden geçmek istemiyorum. Bazı şiirler sizi gerçekten güldürecek cinsten. Aşağıdaki alıntılardaki şiiri okuyunca demek istediğimi anlayacaksınız. Kitabın son sayfalarındaki Biliyorum Sana Giden şiiri benim için son nokta olmuştur. Bu şiiri ara ara okurdum ancak şairine pek dikkat etmezdim açıkçası. İşte bu şiir Cemal Süreya'nın en güzel şiiri bana göre. Bu şiir başta olmak üzere bu şairi okumanızı tavsiye ederim. İyi okumalar.

Diğer şiir kitabı incelemeleri için tıklayın

Kitaptan bir kaç alıntı;

BİLİYORUM SANA GİDEN

Biliyorum sana giden yollar kapalı 
Üstelik sen de hiç bir zaman sevmedin beni 

Ne kadar yakından ve arada uçurum; 
İnsanlar, evler, aramızda duvarlar gibi 

Uyandım uyandım, hep seni düşündüm 
Yalnız seni, yalnız senin gözlerini 

Sen Bayan Nihayet, sen ölümüm kalımım 
Ben artık adam olmam bu derde düşeli 

Şimdilerde bir köpek gibi koşuyorum ordan oraya 
Yoksa gururlu bir kişiyim aslında, inan ki 

Anımsamıyorum yarı dolu bir bardaktan su içtiğimi 
Ve içim götürmez kenarından kesilmiş ekmeği 

Kaç kez sana uzaktan baktım 5.45 vapurunda; 
Hangi şarkıyı duysam, bizimçin söylenmiş sanki 

Tek yanlı aşk kişiyi nasıl aptallaştırıyor 
Nasıl unutmuşum senin bir başkasını sevdiğini 

Çocukça ve seni üzen girişimlerim oldu; 
Bağışla bir daha tekrarlanmaz hiçbiri 

Rastlaşmamak için elimden geleni yaparım 
Bu böyle pek de kolay değil gerçi... 

Alışırım seni yalnız düşlerde okşamaya; 
Bunun verdiği mutluluk da az değil ki 

Çıkar giderim bu kentten daha olmazsa, 
Sensizliğin bir adı olur, bir anlamı olur belki 

İnan belli etmem, seni hiç rahatsız etmem, 
Son isteğimi de söyleyebilirim şimdi: 

Bir geceyarısı yazıyorum bu mektubu 
Yalvarırım onu okuma çarşamba günleri

AFYON GARINDAKİ

Afyon garındaki küçük kızı anımsa, hani, 
Trene binerken pabuçlarını çıkarmıştı; 
Varto depremini düşün, yardım olarak Batı´dan 
Gönderilmiş bir kutu süttozunu ve sütyeni.

Adam süttozuyla evinin duvarlarını badana etmişti, 
Karısıysa saklamıştı ne olduğunu bilmediği sütyeni, 
Kulaklık olarak kullanmayı düşünüyordu onu kışın; 
Tanrım gerçekten çocukluk günlerinizde mi? ..

Eşiklere oturmuş bir dolu insan 
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni.

"Bir başak ufak ufak bildirir Konya'yı
O başakta o Konya'da seni ararım
Ben şimdilerde herşeyi sana bağlıyorum iyi mi
Altın ölçü çift ölçü ve altın karşılıksız
Para basma yetkisini Fırat'ın suyunu Palandöken'i
Erzincan'ın düzünü asma bahçelerin dibini
Antalya'nın denizini o denizin dibini
Beş türlü yengeç yaşıyan sularında
Çağanoz adi pavurya çingene pavuryası ayı pavuryası bir de çalpara"

"En büyük telif hakkını ilk okuduğun kitaptan aldın, Kan Kalesi.
Ama Doğu Perinçek kimin şiiriyle tavladı Şule'yi
Kim serbest bıraktı yasaklanmış Emmanuel filmini*"

*Emmanuel filminin yasaklanma kararı üzerine Danıştay'a başvurulmuş, Danıştay da bilirkişi olarak Cemal Süreya'yı seçmiş ve onun raporu üzerine film üzerindeki yasak kaldırılmıştı

SAYIM 

Ayışığında oturduk
Bileğinden öptüm seni

Sonra ayakta öptüm
Dudağından öptüm seni

Kapı aralığında öptüm
Soluğundan öptüm seni

Bahçede çocuklar vardı
Çocuğundan öptüm seni

Evime götürdüm yatağımda
Kasığından öptüm seni

Başka evlerde karşılaştık
İliğinden öptüm seni

En sonunda caddelere çıkardım
Kaynağından öptüm seni


Yorumlar