DÖNÜŞÜM- FRANZ KAFKA

Milena'ya Mektuplar'dan sonraki ilk Kafka kitabım. Anlatacağım kitap Franz Kafka'nın Dönüşüm isimli kitabı.
Kitap Gregor Samsa isimli karakterimizin bir gün böcek olarak uyanması ile başlıyor. Nasıl yani diyorsunuz. İlk duyduğumda bende öyle demiştim zira. Evet bildiğiniz böcek oluyor Gregor. Bu durumu önce kabullenemiyor. Sabah olup mağazadaki pazarlama işine geç kalması üzerine müdürü eve gelir ve ailesinin de o sabah henüz görmediği Gregor böcek haliyle ailesinin ve müdürünün karşısına çıkar. Tabi anında dış dünyadan soyutlanır. Kafka ilginç bir adam. Bu kitapta ailesinin geçim derdini yüklenmiş Gregor'un nasıl yalnızlaştığını, hayal kırıklıklarını ve kendi kabuğuna çekildiğini anlatmak için neden böcek yapmış Gregor'u anlamadım. Böylece kısaca konuyu da söylemiş oldum.
Kitap gayet akıcı. Hiç sıkmıyor ve zaten 70-80 sayfa civarında. Şimdi bu kitabı okuyanlar galiba kendimi bir böcek gibi hissettim demiştir. Buna tamamen katılıyorum. Bende bir böcek oldum. Kesinlikle okunması gereken ve sizi sıkmayan aksine çok yalın hikayesine anlatımı ile oldukça bağlayan bir kitap. İyi okumalar.



Yorumlar